skip to Main Content

Ud af EU

Ved EU-udvalget

Kapitalens frie bevægelighed

I EU’s sydlige medlemslande er der stadig stor arbejdsløshed. I Spanien, Italien og Grækenland er over 20% ledige. Landene er bundet på hænder og fødder af EU’s økonomiske styring af medlemslandenes politik. For at ”løse” EU’s arbejdsløshed bliver der hvert år givet støtte til de områder, hvor industrien har problemer. ”Egnsudviklingsstøtte”. Der skal skabes muligheder for, at virksomheder skaber arbejde til de mennesker, der lever og bor i områder, der må betegnes som ”Udkantsområder”.

Der ydes EU- og national støtte til, at virksomheder ”skaber” arbejdspladser. Danske selskabsgiganter som Vestas og LEGO har opdaget mulighederne for en større profit. Der åbnes fabrikker i udlandet med tilskud fra EU og nationale ”udviklingstilskud”. Vestas og LEGO åbner ikke fabrikker i andre EU-lande for at ”afskaffe” arbejdsløsheden. Samtidig med at virksomhedernes arbejdskraft bliver billigere, fyres arbejdere i Danmark. Det er samtidig dine og mine skattekroner, der betaler EU’s støtte til at bygge firmaernes ”nye” fabrikker.

EU’s færdselsregler 1

Bag EU’s glasfacader blev der stillet forslag om, at der kun skulle være baglys på køretøjer i EU, når det er mørkt. Det blev besluttet for at kunne spare energi. At det har vist sig, at mennesker glemmer at tænde lyset i skumningen og tågevejr, har betydet, at mennesker er blevet slået ihjel, og udgifterne til behandlingen af kvæstede personer langt overgår de besparelser, en slukket baglygte medfører. Det er nu lovpligtigt, at baglygter skal tænde automatisk med en sensor, der ved fremstillingen koster mere end brugen af 2 10 watt-pærer i 10 år.

EU’s færdselsregler 2

Det danske Folketing har i et forsøg på at mindske carbotage-kørsel i Danmark besluttet, at på de rastepladser, der findes ved de danske motorveje, må der kun være ophold på 24 timer. Det skal ikke være meningen, at udenlandske lastbilchauffører, mens de venter på deres næste kørsel i Danmark eller forsøger at overholde køre- og hviletidsbestemmelserne, (de ugentlige hvil på 48 timer) holder på rastepladser, hvor de beslaglægger parkeringspladser for de danske weekendbilister. De udenlandske chauffører er ansat på 3 mdr.-kontrakter, med ophold i deres lastbiler i alle 3 måneder. EU-domstolen er ved at lægge sag an mod den danske stat. Ikke fordi mennesker tvinges til at leve på 3-4 m2i tre måneder, eller at de tvinges til at bo uden bad og toilet i industriområder, mens de venter på den næste tur, men fordi EU’s indre marked er en del af EU’s liberalistiske politik. Alt for muligheden for profit!

Omgåelse af endnu en dansk undtagelse

Da Claus Hjort Frederiksen var finansminister, havde Danmark ingen penge. Nu er Claus Hjort Frederiksen blevet ”forsvarsminister”. Der er nu råd til en væsentlig forøgelse af ”forsvarsmidler”. Selvom Danmark har en undtagelse fra EU’s opbygning af EU’s militær, har Claus Hjort Frederiksen tilsluttet sig det militære samarbejde, hvor det danske ”forsvar” skal indgå i videreudviklingen af EU’s militære samarbejde. Fort Europa og deres interesse i verden skal forsvares, gerne i samarbejde med NATO, men også hvis EU’s egne interesser vil være truet. Der skal bruges 100 millioner kr. på at opbygge en militærbase i Litauen og 100 millioner kr. på at forhindre, at flygtninge og migranter kommer over Middelhavet.

Back To Top